DE SECTOR VAN DE HUIS-AAN-HUISFOLDERS DOORSTAAT DE CRISIS MET GLANS!
Als een van de grootste spelers in de sector is Media&Pub de laatste jaren aan een opmerkelijke groei bezig. Maar hoe slaagt dit haast prehistorische medium erin te overleven – laat staan te groeien – in een tijd waar internet en multimedia hoogtij vieren?
Het antwoord is simpel… Huis-aan-huisfolders zijn geknipt voor adverteerders die snel en lokaal reclame willen maken.
De informatie die erin staat is concreet en onmiddellijk bruikbaar.
Hebt u snel parfum nodig voor een prikje? In uw brievenbus vindt u promoties voor de dichtstbijzijnde parfumerie, met mooie koopjes op amper een boogscheut van uw deur. Geen enkele ander medium kan u dat zo snel aanprijzen.
De overgrote meerderheid van de klanten doorbladert met veel plezier haar huis-aan-huisfolders (SLECHTS 15% van de mensen kleven de sticker ‘geen reclamedrukwerk’ op hun brievenbus), maar ook de adverteerder ziet er zijn heil in:
- Hij bepaalt zelf in welk gebied hij zijn folder verspreidt, gemeente per gemeente, buurt per buurt
- De klant doorbladert de folder wanneer hij wil, wat een hoger rendement oplevert
- De adverteerder heeft er alle ruimte om uitvoerig te informeren, soms zelfs heel gedetailleerd, wat ook het rendement ten goede komt
- Terwijl de audiovisuele media en internet vaak vluchtig zijn en al na enkele seconden verdwijnen, blijft de folder gedurende minstens een week in huis liggen.
Dagelijks maken bijna 5 miljoen Belgische gezinnen hun brievenbus leeg, wat de adverteerder de mogelijkheid biedt om onmiddellijk en vrij lang te COMMUNICEREN met potentiële klanten in zijn verzorgingsgebied.