MEDIA&PUB, SINDS 1998 DE SPECIALIST IN HUIS-AAN-HUISFOLDERS.
Een folder met een zo hoog mogelijk rendement ontwerpen en afdrukken, het verspreidingsgebied ervan bepalen of het fiscaal beheer verzorgen tot de gemeentebelastingen toe, Media-Pub biedt u alle gewenste diensten à la carte.
Een medium met een hoog rendement
De huis-aan-huisfolder is van alle soorten reclame waarschijnlijk het medium met het hoogste directe rendement. De prospect krijgt de folder direct in zijn bus samen met uw aanbod, zodat hij onmiddellijk tot de aankoop kan overgaan. Geen enkele andere vorm van reclame biedt die voordelen. Lees het onderdeel Statistieken om u verder te overtuigen. Media-Pub biedt u een aantal diensten à la carte aan voor de realisatie van uw huis-aan-huisfolder.
STRATEGIE
De businessstrategie speelt een cruciale rol in het welslagen van uw folderactie.
Hieronder vindt u een lijst van de strategische parameters die het rendement van een folderactie beïnvloeden. Hebt u geen eigen marketingafdeling, of speelt u met het plan om het strategische denkproces uit te besteden aan iemand met meer kennis van zaken? Vertrouw op ons!
- Lijst van strategische parameters die een rol spelen bij de realisatie van uw folder
- Distributieperiode (begin of einde van de maand, net voor de vakantie, begin of einde van de week)
- Thema van de folder
- Verspreidingsgebied
- Aantal bedeelde folders
- Distributietechniek (geïsoleerd of gegroepeerd)
- Grootte en gewicht van de folder
- Uitzicht van de voorpagina
- Productkeuze
- Prijsbeleid
- Productomschrijvingen
- Aan- of afwezigheid van ‘call to action’
- Geldigheid van de aanbiedingen
- Lay-out van de folder
- Personeelsinformatie
- POS-materiaal bij de actie
- …
CREATIE
Wij werken à la carte, we spelen in op de wensen van de klant.
Soms ontvangen we een volledig afgewerkte of zelfs gedrukte folder, soms vertrekken we van nul en creëren we samen met de klant zijn toekomstige folder. Indien nodig verzorgen we zelfs de shoots van de producten.
AFWERKING
Wij beschikken over onze eigen ontwerpstudio. Omdat we gespecialiseerd zijn in het ontwerpen van folders leveren we een kwaliteitsproduct af, en dat in een recordtijd.
DRUKWERK
Voor elk type folder de drukker met de beste voorwaarden.
Afhankelijk van hoeveelheid, grootte, gewicht en termijn raadplegen wij de drukkers die ons het meest aangewezen lijken voor uw opdracht. We werken samen met de grootste drukkerijen in ons land en zelfs onze buurlanden.
– Het voordeel van die laatstgenoemde is dat er gedrukt wordt met uv-inkt (inkt die polymeriseert onder een uv-lamp), een procedé dat dezelfde kwaliteit aflevert als het traditionele heatsetsysteem maar duidelijk minder vervuilend is (geen oplosmiddelen of oven).
GEOMARKETING
Nog een voordeel van de huis-aan-huisfolder is dat u het verspreidingsgebied ervan kunt afbakenen, gemeente per gemeente. Die afbakening kan evenwel gebeuren op basis van geomarketingcriteria en voor de grootste gemeenten kunt u uw selectie zelfs beperken tot bepaalde buurten. De geomarketingcriteria waaruit u momenteel kunt kiezen, zijn onder andere:
- koopkracht
- aanwezigheid van een tuin
- type gebouw (vrijstaande woning of appartement)
- …
BEDELING
De bedeling van huis-aan-huisfolders is iets voor professionals.
Wij werken nauw samen met de grootste particuliere of openbare distributeurs. Onze tips voor een geslaagde bedeling:
– Neem nauwgezet alle logistieke eisen van de distributeur in acht
– Kies realistische geomarketingcriteria
– Bedeel zeker genoeg folders, om er een mooi rendement op te halen
– Analyseer de kwaliteit van de bedeling met enquêtes
AL EEN PAAR JAAR HEFFEN DE GEMEENTEN VAN DE DRIE GEWESTEN BELASTINGEN OP HUIS-AAN-HUISFOLDERS.
Dat fiscaal beheer kan al eens moeizaam verlopen, en wel om de volgende redenen:
- elke gemeente heeft haar eigen belastingreglement;
- elk gewest heeft zijn eigen beleid (de gemeentes blijven wel bevoegd);
- voorafgaand aan de bedeling moet er aangifte van worden gedaan, op straffe van een boete;
- de gemeente heeft het recht om met een vertraging tot 2 jaar na de aangifte belasting te heffen op uw reclamedrukwerk.
Moeilijk dus om het overzicht niet te verliezen indien u in een bepaald gebied een actie per maand voorziet.
Media-Pub wil u zeker niet aanmoedigen om uw belastingen niet te betalen, maar dankzij onze formules kunt u uw bijdrage gelukkig tot een minimum beperken.
- Wij raden u aan een ‘low tax’ folder te ontwerpen, bijvoorbeeld een folder van minder dan 10 gram voor distributie in Wallonië.
- Wij bieden u de dienst TAXTRACK aan, waarmee we u het fiscale beheer voor uw huis-aan-huisreclame volledig uit handen nemen.
- Wij geven het magazine ‘Info-Familles’ uit, waardoor adverteerders zoals u heel weinig belastingen moeten betalen, ongeacht hoeveel uw folder weegt.
DEBRIEFING
Wat ons betreft, is de debriefing een integraal onderdeel van elke folderactie. Dankzij die debriefing, en op basis van de analyse van onze resultaten, doen we het iedere dag beter. In onze manier van werken houden we vast aan de gouden regel: wat je ook doet, alleen de debriefing helpt je nog beter te worden!